Bonn, 1. april 2009 – Če je kdo mislil, da zapletenega pogajalskega jezika ni mogoče prevesti v vsakomur razumljivo obliko, se je motil. Danes je pogajalcem uspelo razpravo o 'potencialnih okoljskih, gospodarskih in socialnih posledicah orodij, politik, ukrepov in metodologij, vključno s t.i. spillover učinkom, ki so na voljo državam iz priloge I h konvenciji' spremeniti v razpravo o mercedezu, kii, hyundaiju in kolesih.
Razprava o možnih posledicah podnebnih politik in ukrepov razvitih držav na države v razvoju je sicer resna zadeva, ki bo morala biti na takšen ali drugačen način odražena tudi v dogovoru, sprejetem v Kopenhagnu. Danes se je ta razprava tudi prvič premaknila malo naprej od stokanja (predvsem) Saudske Arabije, da jih bo manjša odvisnost razvitih držav od uvožene nafte (kot posledice boja proti podnebnim spremembam) hudo gospodarsko prizadela ter da si zato zaslužijo kompenzacijo.
Zaenkrat med posameznimi državami še ni soglasja o tem, kaj bi se na to temo lahko dogovorili tukaj v Bonnu. EU je mnenja, da je potrebno najprej zbrati in preučiti informacije o negativnih posledicah, ki jih imajo podnebne politike in ukrepi na države v razvoju (prevedeno v preproščino: novega mercedeza ni smiselno dodatno opremiti, preden ga odpelješ na testno vožnjo). Države v razvoju (G77) menijo, da izkušnje z negativnimi posledicami že obstajajo in zato ni potrebno čakati na dodatne informacije (EU tako odgovarjajo, da ne gre za povsem neznano vozilo, temveč zgolj za novejši model mercedeza). Predlagajo tudi, da se je treba zadeve lotiti v smeri od identifikacije negativnega učinka do ugotavljanja vzrokov ter končno k popravi 'krivice'. V tem kontekstu se je v razpravo o prevoznih sredstvih vključila še Alžirija in opozorila, da je glede na to, da se razpravlja o posledicah, ki jih čutijo države v razvoju, mercedes smiselno preimenovati v kio ali hyundaija.
Razprava se bo nadaljevala jutri. Mogoče takrat ugotovim, v kakšnem kontekstu je bilo omenjeno kolo…
sreda, 1. april 2009
Naročite se na:
Objavi komentarje (Atom)
že ki je avtomobilska industrija v krizi ;)
OdgovoriIzbriši